Kirkens Korshær logo (hvid)
København
Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

CVR: 82883711
EAN: 5790002333897

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Regional årsberetning 2021 for Storkøbenhavn og Bornholm

Året 2021 bød på organisatoriske ændringer i korshæren, corona-udfordringer, nye indsatser på frivilligområdet, fortsatte indsatser inden for fortalervirksomhed og en stigende uvished om fremtiden for vores migrantindsats.

Highlights fra årsberetningen inkluderer:

• Status på de organisatoriske strukturændringer i Korshæren.
  • Hovedbestyrelsesmedlem Kasper Bruun Andersen er ny formand for Korshærsrådet.
  • Jeanette Bauer afløser Helle Christiansen som korshærschef.
  • Coronaen har løsnet sit greb, men efterladt os med økonomiske udfordringer og hårdt prøvede brugere og medarbejdere. Der spares 2,5 mio. kr. i perioden 2021-2023 for at kompensere for de manglende genbrugsindtægter under pandemien. Også puljer, kompensationer m.m. støtter økonomien - fx oplevelsespuljen.
  • Det frivillige arbejde udvikles gennem udpegning af frivilliginspiratorer fra hvert arbejdssted, frivilligmøder og -kurser samt årligt åbent hus på de enkelte arbejdssteder.
  • Der arbejdes med "smarte kvadratmeter" - hvordan vi bedst muligt udnytter vores plads til det sociale arbejde.
  • Valgarrangementer og valgbus har hjulpet til at give udsatte en demokratisk stemme ved kommunalvalget.
  • Korshæren bidrager til Leave No One Behind-projektet, et spor i FNs verdensmål.
  • FEAD-midlerne fra EU, der har finansieret vores hårdt nødvendige migrantindsats på Kompasset, er ophørt. Nu hører denne indsats til under EU-programmet ESF+. Vi arbejder hårdt på ikke at blive nedprioriteret i denne kontekst, men udmeldingerne derfra er ikke betryggende. Der er i denne forbindelse sendt en bekymringsskrivelse til Socialstyrelsen.

Læs rapporten her