Kirkens Korshær logo (hvid)
København
Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

CVR: 82883711
EAN: 5790002333897

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Stofposer fra Det Sociale Vaskeri.

Det Sociale Vaskeri

Det Sociale Vaskeri er et vaskeri med mening. Vi fungerer både som traditionelt møntvaskeri og professionelt vaskeri, der vasker for en række virksomheder og institutioner.

Følg Det Sociale Vaskeri på Facebook

Vores overskud går til Kirkens Korshærs arbejde med socialt udsatte – ensomme, hjemløse, psykisk syge og misbrugere.

Vaskeriet er også en bæredygtig arbejdsplads, hvor borgere kan komme i meningsfuld jobaktivering. Her er der hjertevarme, overskud og kompetent erfaring til at hjælpe ledige ind på arbejdsmarkedet igen.

I vaskeriet er vi tre ansatte og en række frivillige. Sammen sørger vi for, at vi altid leverer kvalitetsarbejde skabt på værdier som medmenneskelighed og respekt for den enkelte.

Du er altid velkommen hos os!

Målgruppe

Ud over at fungere som et klassisk møntvaskeri er Det Sociale Vaskeri også en bæredygtig arbejdsplads:

Vi tilbyder meningsfuld jobaktivering. Her er hjertevarme, overskud og kompetent erfaring til at hjælpe ledige ind på arbejdsmarkedet igen.

Vi samarbejder med Frederiksberg Kommune, og vores erfaring er, at folk er glade for at være hos os, og at de føler, de udvikler sig.

Praktik hos Det Sociale Vaskeri

Er du på kontanthjælp, og drømmer du om at få et job eller måske en uddannelse? Hos Det Sociale Vaskeri hjælper vi ledige borgere med at komme videre i systemet gennem praktikforløb.

Selvom du ikke har haft et arbejde i mange år, har vi masser af arbejdsopgaver, som vi kan oplære dig i. Vi behandler altid vores praktikanter med stor respekt, og vi er gode til at hygge os, imens vi arbejder.

Du er velkommen til at skrive, ringe eller besøge os til en snak om, hvad dine behov er, og hvad du drømmer om. Du kan også fortælle din sagsbehandler, at du er interesseret i at være praktikant hos os.

Private kunder priser

Vi har fået nye maskiner og du kan enten bruge kontant betaling eller downloade Airwallet appen i vaskeriet. Nemt og hurtigt!!

Vask selv priser:

• 7 kg. maskine: 45 kr.
  • 9 kg. maskine: 45 kr.
  • 15 kg. maskine: 80 kr.
  • Sæbe: 5 kr. (10 kr. til 15 kg.)
  • Tørretumbler: 5 kr. for 3 min.

Du er naturligvis velkommen til at medbringe din egen sæbe, men vi anbefaler vaskeriets sæbe, da det er afstemt med vandets hårdhed. Samtidig med at du belaster miljøet mindst muligt.

Er du privatkunde og vil have hjælp til vasketøjet?

• Rullevask min. 3 kg.: 220 kr.
    Efterfølgende kg. koster 60 kr.
  • Duge: fra 140 kr.
  • Servietter: fra 24 kr.
  • Vask og tørring min. 7 kg.: 350 kr.
    Efterfølgende kg. koster 50 kr.
  • Dobbeltdyne: 399 kr.
  • Enkeltdyne: 299 kr.
  • Pude: 100 kr.
  • Dyne og hovedpude: tilbud 325 kr.
  • Topmadras enkelt: 425 kr.
    Vi vasker IKKE dobbelt madrasser.
  • Vindjakke: 225 kr.

Erhvervskunder priser

Spar tid og lad os klare vasketøjet.

• Tørvask min. 6 kg  300,-  ( vasket, tørret, rullet hvis ønsket , lagt sammen)

• Efterfølgende kg. 50,- kr

• Duge fra 80,- kr

• Servietter fra 4,- kr.

• Dyne : 90 ,-

• Pude : 40,-

• Måtter : fra 230 – 300,- kr

• Alba : 180,-

• Alterdug : 200,-

• Kitler, arbejdstøj mv. efter aftale

• Diverse reparationer efter aftale

Erhvervspriser vises ex. moms.
For erhvervskunder er prisen inkl. afhentning og levering i Københavnsområdet (eller tilsvarende geografisk afgrænsning)

Vi vasker for mange forskellige erhvervskunder, og sørger selvfølgelig uden beregning, for at hente og bringe tøjet, så det passer til din virksomhed. Vi er en social virksomhed og gør vores ypperste for at servicere vores kunder, som er fundamentet for vores eksistens.

Vi sætter en ære i at hente og bringe, så du aldrig skal være nervøs for, om der nu er nok linned i skabene.

Vi vasker for bl.a. kirker, restauranter, herberger, frisører med flere.

Bliv frivillig

Hos Det Sociale Vaskeri sætter vi uendelig stor pris på vores frivillige, og vi er altid på udkig efter nye! Som frivillig kan du hjælpe til på mange forskellige måder afhængig af, hvad du brænder for.

Som frivillig hos os skal du ikke være bange for at tage fat, men vi tager selvfølgelig altid hensyn til din situation og kalender. Når vi arbejder sammen, er omgangstonen uformel, og vi hygger os altid i vaskeriet. At være frivillig hos os er et stort ansvar, men én ting er sikkert: du laver et stykke arbejde, som har stor betydning for andre mennesker!

Det kræver det at være frivillig

Personlige kompetencer: Du har stort personligt overskud og en seriøs indstilling til arbejdet. Empatiske evner – du skal være rummelig og robust Du har et åbent sind og en god portion humor.

Formelle krav for medarbejdere: Du er loyal over for Kirkens Korshærs værdigrundlag. Du har ikke selv misbrugsproblemer inde på livet. Du har ikke privat omgang med brugerne. Du husker at du har tavshedspligt.

Det tilbyder vi

Som frivillig hos os få du løbende supervision. Du modtager også en frivillig-håndbog og bliver inviteret med til arrangementer både i vaskeriet og i Kirkens Korshær.

Hvis du er interesseret i at høre mere om jobbet som frivillig, er du velkommen til at kontakte os. Så kan vi mødes med henblik på at snakke om hvilken rolle og hvilke opgaver, der kunne passe godt til dig.

Medarbejdere

Alle ugens dage: 07.00-20.00

Bemanding:
Mandag-torsdag: 8-15

Mandag, tirsdage og torsdage kl. 7-14 er der særligt travlt, så det anbefales at komme uden for dette tidsrum, hvor der ikke er ventetid på maskinerne.

Lukkedage:
Den 24.,25. og 31. december samt 1. januar.

Vi arbejder for en række institutioner, der ikke har lukkedage og tilrettelægger derfor produktion ift.  deres behov for vores service. Spørg os gerne op til jul og nytår, påske og Kr. Himmelfartsdag.