Kirkens Korshær logo (hvid)
København
Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Bekkers kaffe donation, Natcafeen.

Natcafeen får doneret fin kaffe af Bekkers Kaffebar – og deres kunder!

Bekkers kaffebar har doneret 15 kilo kaffe til Natcafeen og efterfølgende startet en kampagne, hvor kunder via Bekkers hjemmeside kan købe kaffe for en reduceret pris, der doneres til varmestuen.

25. maj 2020

Af: Martin Lundager Pedersen

Det hele startede med en kampagne på Facebook.

”Bekkers Kaffebar – med mere,” der ligger i Tune på Østsjælland, udlovede en præmie – 1 kg af deres egen kaffe-’blend’.

En af dem, der deltog i konkurrencen, er Jeanette Bauer. Ud over at være konkurrencedeltager er hun pressechef i Kirkens Korshær.

Da Jeanette vandt den udloddede kaffe og bad om at få den doneret til Natcaféen i Stengade på Nørrebro, valgte Bekkers Kaffebar at hæve præmien. Et enkelt kilo blev til 15. Det svarer til en måneds forbrug for natherberget, som er et tilbud under Kirkens Korshær.

De mange poser kaffe blev leveret i onsdags, d. 20. maj, af Niclas Bekker Poulsen, der lægger navn til kaffebaren. Han fortalte om kaffen og om, hvor den kommer fra. Derefter kvitterede Heine Iversen, der leder natherberget, med at fortælle om det sociale arbejde, som Natcaféen udfører.

Bekker og Heine

Niclas Bekker Poulsen fra Bekkers Kaffebar (tv.) og Heine Iversen, leder af Natcaféen (th.)

Ny kampagne sat i værk

Efterfølgende har Bekkers Kaffebar valgt at lave en ny kampagne til fordel for natherberget, hvor man kan købe et kilo kaffe, der vil gå til Natcaféen.

”Jeg har sat noget kaffe til salg på vores hjemmeside og sænket prisen på den, så vi tjener ikke så meget på det” forklarer Niclas Bekker Poulsen og fortsætter:

”Hvis folk så har lyst til at købe et kilo kaffe til Natcaféen, så kan de jo gøre det!”

Ud over den nedsatte pris betaler Bekkers Kaffebar også fragten af egen lomme.

”Vi har solgt 16 kilo kaffe, der skal doneres til Natcaféen, så når de løber tør, kan de bare ringe, så kommer jeg ind med det!” fortæller Niclas Bekker Poulsen til slut.

Bekkers kaffe kasse

Bekkers Kaffebar – med mere skal have stor tak for støtten! Kaffe er en af de ting, der virkelig fører mennesker sammen her i Danmark, og det gælder bestemt også på de sociale arbejdssteder.

Du kan støtte Natcaféen ved at købe et kilo kaffe til dem – og måske finde noget lækkert til dig selv! – ved at besøge Bekkers Kaffebars hjemmeside på linket herunder: