Kirkens Korshær logo (hvid)
København
Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

FattigpåbænkDreyersFondBilleder

Om os

Kirkens Korshær i Storkøbenhavn og på Bornholm.

Følg os på Facebook her

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der siden 1912 har udført socialt arbejde i Danmark med udgangspunkt i folkekirkelige værdier og et kristent menneskesyn. Vi hjælper mennesker i nød med afsæt i grundværdierne omsorg, nærvær og respekt.

Vores tilbud henvender sig i dag til hjemløse, migranter, udsatte børnefamilier, ensomme, psykisk syge og på anden vis socialt udsatte mennesker. De udvikler sig i takt med samfundet, og hvor der er behov for hjælp.

Arbejdet finansieres af vores genbrugsbutikker samt af private donationer og offentlige midler. Det hele muliggøres endvidere af arbejdskraften fra en stor gruppe af frivillige både i butikkerne og i det sociale arbejde.

Kirkens Korshær København dækker over organisationens arbejde i Storkøbenhavn og på Bornholm. Vi består af en række steder rundt omkring i byen med hver deres historie, brugere og dertil skabte tilbud. Læs mere om dem nedenfor.

Anonymitet og persondatapolitik

I forbindelse med det sociale arbejde behandler vi persondata i overensstemmelse med databeskyttelsesloven (GDPR).

Identificerende information om vores brugere, herunder navne og identificerbare billeder, deles ikke med omverdenen. Det er derfor du hos os finder en del billeder af fx rygge, fødder, hænder, flaskeposer og firbenede følgesvende.

Hør mere hos det enkelte arbejdssted om hvilke oplysninger de registrerer samt dine rettigheder i forbindelse hermed.

Regionschef
Jonas Nikolaj Jakobsen
+45 29 33 80 37
j.jakobsen@kirkenskorshaer.dk