Kirkens Korshær har lavet socialt arbejde i Danmark siden 1912

110 år med omsorg, nærvær og respekt

Det er mere end 110 år siden, at 12 ildsjæle stiftede den organisation, vi i dag kender som Kirkens Korshær.

Historien om Kirkens Korshær begynder en oktober aften i 1912. Helt præcist den 12. oktober efter aftengudstjenesten i den københavnske Frihavnskirke. Her blev kirkens præst Hans Peter Mollerup sammen med 11 ligesindede enige om at stifte den organisation, vi i dag kender som Kirkens Korshær. Formålet dengang, som nu, var at hjælpe mennesker i nød – uanset deres baggrund og tro.

Kirkens Korshær har altid haft en ambition om, at vi vil være dér, hvor ingen andre er.  At vi vil hjælpe mennesker, som af den eller anden grund havde det svært. I den første lange periode af vores levetid betød det, at vi arbejdede med fattigdom, hjemløshed, alkoholmisbrug og prostituerede. Men i takt med at samfundet har ændret sig, har Kirkens Korshær det også - altid i et forsøg på at imødekomme de behov og strømninger, som kom til udtryk i samfundet.

Gavebevis og gaveæske

Giv en gave med mening

Få tilsendt et flot gavebevis eller print selv