Strik et hjem

Strik med mening

Det giver livsglæde, energi og er et værn mod ensomheden, når Kirkens Korshærs frivillige strikkere mødes i strikkekredse over hele landet. Samtidigt støtter strikkekredsene Kirkens Korshærs arbejde for socialt udsatte mennesker.

Det er strik med mening, når frivillige strikkere over hele landet i fællesskab mødes i Kirkens Korshærs strikkekredse og sammen er med til at gøre en vigtig forskel for nogle af samfundets allermest udsatte og sårbare mennesker.

Det sætter Kirkens Korshær nu fokus på med projektet ’Strik med mening’. Projektet har flere spor. Først og fremmest handler det om at sætte fokus på de meningsfulde fællesskaber, som strikkekredsene gør. Både for strikkerne og for de mange mennesker, som får hjælp og støtte hos Kirkens Korshær.

For resultatet af deres store arbejde bliver brugt på mange måder på tværs af Kirkens Korshær. En del af strikken bliver delt ud til de mennesker, som opsøger Kirkens Korshær, hvor det giver varme. Andet bliver solgt i Kirkens Korshærs genbrugsbutikker, på markeder og julebazarer over hele landet.

Bliv en del af fællesskabet

Kan du lide at strikke eller hækle – og har du lyst til at blive en del af et hyggeligt fællesskab, der sammen gør en forskel for nogle af samfundets mest udsatte og sårbare mennesker? Så har du mulighed for at blive en del af en af Kirkens Korshærs strikkekredse.

Send en mail til frivillig@kirkenskorshaer.dk, hvor du skriver dit navn, telefonnummer og hvor i landet du bor. Så hjælper vi dig med at komme i kontakt med den nærmeste strikkekreds.

Frivillige strikkere fra Kirkens Korshær til kursus, som del af projektet 'Strik med mening'
Frivillige strikkere fra Kirkens Korshær til strikkekursus med Louise Klint. Kurset er en del af projektet Strik med mening.