Gavekort til genbrug

Nu kan du købe et gavekort til vores genbrugsbutikker, og på den måde støtte Kirkens Korshærs sociale arbejde. Det er en bæredygtig gave, som hjælper udsatte mennesker i Danmark. Her på siden kan du finde ofte stillede spørgsmål om gavekortet.

Gavekort til genbrug

Spørgsmål og svar

Hvor kan kortet købes?

På nuværende tidspunkt, kan man kun købe det på vores hjemmeside her: Køb gavekort . På sigt, vil det også blive muligt at købe lokalt. I det nye år, vil vi teste lokalt salg i udvalgte butikker.

Kan man købe gavekort på alle beløb?

Mindste beløb er 50 kr. og max. beløb er 3000 kr. Beløb derimellem kan man selv vælge.

Hvor lang tid tager det fra kortet er bestilt, til man modtager det?

Forsendelsen tager 2-7 dage, alt efter forsendelsesform og levering hos Post Nord. Man kan vælge almindelig post eller Quick-brev. Det koster henholdsvis 20 kr. og 40 kr.

Kan kortet erstattes, hvis det går tabt i posten?

Ja hvis kortet går tabt i forsendelsen, vil det blive erstattet.

Er der værdi på kortet, når det afsendes?

Nej, kortet er uden værdi, indtil det er blevet aktiveret med en aktiveringskode. Du skal først aktivere kortet når du har modtaget det.

Hvor finder jeg aktiveringskoden?

Den 5-cifrede aktiveringskode står i fakturaen du modtager på e-mail efter købet er gennemført. Hvis du har købt gavekortet til en anden, er det modtagerens e-mail aktiveringskoden sendes til.

Kan man sende gavekortet som gave?

Gavekortet kan leveres til en anden modtager end dig selv og man kan vælge at sende en hilsen med.

Kan kortet tankes igen?

Ja via hjemmesiden på https://gavekort.kirkenskorshaer.dk/

Skal der bruges en ny aktiveringskode ved genoptankning?

Nej, kortet skal kun aktiveres én gang.

Kan et tabt eller stjålet kort erstattes?

Nej, når kortet er overdraget, har man selv ansvar i forbindelse med tab eller tyveri.

Kan kortet bruges i alle Kirkens Korshærs butikker?

Kortet kan bruges i Kirkens Korshærs butikker, med få undtagelser - se listen her.

Kan gavekortet bruges andre steder end i butikkerne?

På nuværende tidspunkt kan man kun bruge kortet i 212 af Kirkens Korshærs butikker, men på sigt vil det blive muligt at bruge kortet i Kirkens Korshærs varmestuer og andre tilbud. Kortet kan ikke anvendes uden for organisationen.

Hvordan virker kortet?

Kortet skal køres igennem magnetlæseren ligesom et betalingskort. Der skal ikke bruges pin-kode.

Skal man bruge hele beløbet på én gang?

Nej, det behøver man ikke. Man kan sagtens købe lidt ad gangen.

Hvor kan man tjekke saldoen?

Man kan selv scanne QR-koden på bagsiden af kortet.

Kan gavekortet byttes til kontanter?

Nej det kan man ikke. Men man kan vælge at donere beløbet til Kirkens Korshær, hvis man ikke selv kan bruge kortet. Læs mere her.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har brug for hjælp til køb/brug af gavekortet?

Du skal skrive på butik@kirkenskorshaer.dk, så svarer vi hurtigst muligt.

Hvor længe er gavekortet gyldigt?

Gavekortet er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen.

Kan jeg klage vedrørende en vare købt med gavekortet?

Du skal henvende dig i den forretning, hvor du har anvendt gavekortet.

Køb gavekort her Her kan du bruge gavekort