Om Kirkens Korshær

Hjemløse, fattige og ensomme mennesker kan få hjælp på Kirkens Korshærs væresteder.

Hjælp os

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der med udgangspunkt i folkekirkelige værdier udfører socialt arbejde i Danmark. Siden 1912 har vi hjulpet socialt udsatte mennesker i Danmark – hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme, fattige.

Kirkens Korshærs arbejde udvikler sig hele tiden, så vi kan være dér, hvor nøden er størst. Derfor er forskellige tiltag kommet til siden 1912, alt efter hvordan samfundet har udviklet sig. For tiden bliver der f.eks. større og større behov for vores tilbud til fattige og udsatte børnefamilier.

Hjemløs på Strøget med sin hund

Kirkens Korshær hjælper alle, der har behov for det. Sådan har vi arbejdet i over 110 år, og det bliver vi ved med. Derfor tager vores arbejde form efter det behov, vi ser i samfundet, og vi arbejder med mange forskellige mennesker med forskellige problemer, men det drejer sig ofte om socialt udsatte såsom hjemløse mennesker, psykisk syge, ensomme, og fattige børnefamilier.

Omsorg, nærvær og respekt

Vores arbejde hviler på det kristne menneskesyn og tager udgangspunkt i værdierne omsorg, nærvær og respekt. Ethvert menneske er enestående og værdifuldt i sig selv. Derfor er vores mission at værne om vores medmennesker ved at give basal hjælp og ved at protestere mod nedgøring og overgreb.

EuroDiaconia

Kirkens Korshær er medlem af Eurodiaconia, et netværk af europæiske kirker og kirkeligt funderede ngo'er, der hjælper udsatte mennesker og arbejder for en positiv udvikling inden for socialområdet.