Tak til dem, der giver varme

Siden 2013 har Mou doneret supper til Kirkens Korshærs sociale arbejdssteder. Mens vejret igen bliver koldere, siger vi sammen tak til alle de frivillige, som giver varmen videre

Fedtekælderen på Christianshavn tilbyder varme og fællesskab

Nu hvor vejret igen er blevet koldere, rykker mange sammen indendørs. Det gælder også på Kirkens Korshærs varmestuer over hele landet, hvor over 1.500 mennesker hver eneste dag går ind ad døren. Her kan de få varme, ro og en pause fra en ofte kaotisk verden udenfor. En skål varm suppe at varme sig på. For siden 2013 har Kirkens Korshær fået doneret supper fra Mou.

Men lige så vigtigt kan man blive en del af et fællesskab. For det luner, når der er nogen, som husker ens navn. Der følger op på, hvordan det går med livet. Som sætter sig ved bordet med en. Netop vigtigheden af at give varmen videre, sætter Mou i samarbejde med Kirkens Korshær fokus på i efteråret. Sammen siger vi nemlig en stor tak til alle de frivillige i Kirkens Korshær, som giver varmen videre.

- Mou er en følelse og fornemmelse af varme. Og når du gør noget velgørende, der gør en forskel for en fremmed og samtidig tilbyder et varmt måltid på en kold dag, kan det mærkes fysisk hele vejen fra hænderne, der holder den varme skål – og helt ned i maven. Derfor har Mou siden 2013 støttet Kirkens Korshær med supper til deres suppekøkkener/varmestuer med ønsket om at støtte op hos dem som har brug for en hjælpende hånd og et måltid mad, siger Kristian Bach Spaabæk fra Mou om kampagnen.

Uden frivillige ville Kirkens Korshær ikke eksistere

Frivilligheden er det fundament, som Kirkens Korshærs arbejde bygger på. Uden de mange tusind mennesker, som hver eneste dag møder op på vagt i genbrugsbutikken, i varmestuen, hos Sct. Nicolai Tjenesten og i alle grene af Kirkens Korshær, ville organisationen simpelthen ikke eksisterer. For de mange mennesker, som opsøger Kirkens Korshær, har mødet med de frivillige en særskilt værdi. For det varmer at mærke, at man i den grad bliver valgt til som menneske. Som en gæst i en varmestue tidligere har fortalt om de frivillige:

-  De er så gode til at få én til at føle sig som et rigtigt menneske og holde fast i livsmodet og troen på, at man trods alt er noget værd, og at det hele ikke er håbløst.

Derfor har det været et naturligt valg for både Kirkens Korshær og Mou, at det lige præcis er de frivillige i Kirkens Korshær, som er fokus for kampagnen. Som Kristian Bach Spaabæk fra Mou siger det:

- Frivillig hjælp er en hjørnesten i den danske kultur. Og grundet det mangeårige samarbejde Mou har haft med Kirkens Korshær mener vi, at det er vigtigt at sige TAK til al den frivillige hjælp der tilbydes i varmestuerne. Hos Mou handler det om både den fysiske varme, som en skål suppe giver til udsatte mennesker, men også om den medmenneskelighed, der vises, når man gør noget godt for fremmede uden at forvente noget igen.

Du kan læse mere om Kirkens Korshærs erhverssamarbejder her.

Bliv frivillig

Bliv en del af fællesskabet

Meld dig som frivillig i Kirkens Korshær