Regionsårsmøder 2020-21

På grund af covid-19 er det ikke muligt at holde de planlagte regionsårsmøder 20/21 fysisk. På siden her vil du i den kommende tid kunne se og læse de fem regionschefers årsberetninger.

Medlemmer og frivillige til et af Kirkens Korshærs årsmøder

På regionsårsmøderne vil medlemmerne i regionen i selskab med frivillige og ansatte få indsigt i foreningens sociale arbejde via årsberetninger og foredrag. På møderne skal der også vælges medlemmer til Kirkens Korshærs regionale korshærssamråd, som udpeger i alt fem medlemmer til Kirkens Korshærs hovedbestyrelse.

Regionsårsmøder 20/21

Kirkens Korshær følger myndighedernes anbefalinger og passer på vores frivillige og medlemmer. Derfor har vi besluttet, at de planlagte regionsårsmøder 20/21 ikke vil blive afholdt fysisk.

Årsberetning for region Nord-, Vest- og Midtjylland

I videoen tager regionschef Jonas Jakobsen på tur rundt i region Nord-, Vest- og Midtjylland og fortæller undervejs om Kirkens Korshærs arbejde i 2020.

Årsberetning for region Østjylland

Skal vi trække 3 ting ud, som 2020 har udkrystaliseret, og som nu står lysende klart for alle, må det være følgende:

1. Verden er i raketfart gået online. Det er korshæren også – og det har, og får, betydning for både medarbejdere og brugere.

2. Kirkens Korshærs sociale arbejde er vigtigere end nogensinde før.

3. Kirkens Korshærs genbrugsbutikker er det mest geniale der findes. Sådan lyder det i årsberetningen for region Østjylland, som regionschef Niels Bjørnø fortæller om i videoen.

Årsberetning for region Syd- og Sønderjylland og Fyn

I videoen kan du høre regionschef Britt Gaarn-Larsen fortælle om året, der er gået i region Syd- og Sønderjylland og Fyn.

Årsberetning for region Sjælland og Øerne

Hør regionschef Susanne Lodberg fortælle om 2020 set med region Sjælland og øernes øjne. Om et år, som ikke blev som forventet, men hvor iderigdom og kreativitet gjorde mange ting muligt.

Årsberetning for region Storkøbenhavn/Bornholm

Kom med regionschef Winnie Berndtson på en tur rundt på Nørrebro i København og blive klogere på noget af alt det, der er sket i 2020.

Korshærssamrådsvalg

I hver region skal vælges seks repræsentanter fra korshærsnetværkene og to repræsentanter for Foreningen Kirkens Korshær, som skal sidde i korshærssamrådene. Da det ikke har været muligt at gennemføre de fysiske regionsårsmøder, blev valget i år holdt digitalt.

Afstemningen sluttede den 12. marts 2021, og det er nu muligt at læse om og bliver klogere på de nyvalgte medlemmer af korshærssamrådene.

Læs mere og mød de nye medlemmer

Vil du vide mere?

Landssekretærerne sidder klar til at svare på spørgsmål om regionsårsmøderne og valg til korshærssamrådene.

Landssekretær, Syd

Landssekretær