Mød en medarbejder

En stilling med mange forskellige kasketter

Som uddannet økonom startede Heinz Wolf sin karriere i Odense Kommune. Han blev senere frivillig i Kirkens Korshærs lokale varmestue, hvor der pludselig var brug for én, der kunne skabe struktur og holde styr på kvitteringerne. Heinz Wolf blev derfor ansat i Kirkens Korshær, hvor han nu - 22 år senere - er både leder, chefkonsulent og repræsentant i Rådet for Socialt Udsatte.

heinz wolf
Heinz Wolf startede som frivillig i Kirkens Korshær, hvor han nu har været ansat i 22 år.

Hvad består dit arbejde i Kirkens Korshær af?

Jeg har først og fremmest det overordnede ansvar for ledelse og drift af varmestuen, stofindtagelsesrummet og sundhedsrummet i Østergade i Odense. Så er jeg lige nu projektleder i Sociale Mursten, der er støttet af Den A.P. Møllerske Støttefond, og derudover har jeg en rådgivende funktion i forhold til vores politiske- og fortalermæssige arbejde i organisationen. I den forbindelse repræsenterer jeg Kirkens Korshær i Rådet for Socialt Udsatte.

Hvad er det bedste ved at arbejde i Kirkens Korshær?

Det må være muligheden for at være med til at gøre en forskel for enormt udsatte mennesker i Danmark. Kirkens Korshær er til stede rundt om i landet, hvor der ikke er andre. Det er en unik mulighed, men samtidig forpligter det os til at være dygtige og hele tiden blive bedre. Jeg værdsætter at være på en lokal arbejdsplads, hvor der er mulighed for at spise frokost med brugerne. Det holder mig frisk på, hvad der rører sig. Jeg kan godt lide de mange forskellige kasketter, jeg har på i organisationen. Der sker altid noget nyt og spændende.

Hvad er den største oplevelse du har haft i dit arbejde i Kirkens Korshær?

Jeg vil altid kunne huske en dag, hvor jeg gik på gaden sammen med min søn. Pludselig kom en fremmed dame løbende, med fart på som en rugbyspiller, og hun gav mig det største, længste knus. Det blev næsten ubekvemt. Hun fortalte mig så, at vi i varmestuen havde hjulpet hendes søn i døgnbehandling, og at han i dag havde et godt liv med familie, job osv. Sådan en oplevelse glemmer man ikke sådan lige. Det handler for mig om at gøre en forskel i menneskers hverdag - både i forhold til de små, konkrete øjeblikke og de større ting, der virkelig rykker noget.

Mand sidder på bænk med hovedet i sit skød

Få mere viden

Om vores arbejde