Genbrugsbutikkerne åbner igen

Mandag den 11. maj 2020 slår Kirkens Korshærs genbrugsbutikker igen dørene op. Det bliver anderledes end før corona. Nu er det med værnemidler, afstand og lidt ændrede åbningstider. Butikkerne bugner, så kom og gør et fund!

Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Kirkens Korshærs genbrugsbutikker har siden 12. marts været lukket ned for at beskytte både frivillige og kunder. Nu er det muligt for butikkerne igen at slå dørene op - men på en helt anden måde end før. Nogle butikker tyvstartede allerede i denne uge. Størstedelen af butikkerne åbner dog fra mandag den 11. maj eller senere i samme uge.

Retningslinjer og værnemidler

Alle butikker har fået tilsendt nye krav og retningslinjer, der skal følges før butikken igen kan åbne. Værnemidler skal installeres og anvendes, rengøring og afspritning intensiveres, nye skilte skal sættes op, elektronisk betaling anbefales, alle indleverede genbrugsvarer skal stå indendørs i 1-3 dage inden udpakning meget mere.

Frivillige driver og styrer åbningstider

De frivillige, der driver butikken, vælger selv, hvornår og om de ønsker at genåbne butikken. Det er derfor ikke alle butikker, der åbner - og mange butikker vil køre med reducerede åbningstider.

Frivillige over hele landet har knoklet for at gøre butikkerne klar.

Hjælp os

Støt

Hjælp hjemløse og fattige mennesker
Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden