Mød Kirkens Korshær på Himmelske Dage

Kom ned i suppekøkkenet eller til debat om udsatte familier, når Kirkens Korshær fortæller om arbejdet med nogle af de mest udsatte mennesker i Danmark.

Himmelske dage på heden

Når den folkekirkelige festival Himmelske Dage går i luften den 30. maj til 2. juni i Herning, er det bl.a. med Kirkens Korshær på programmet. Her er der mulighed for at møde vores dygtige og dedikerede medarbejdere og høre dem fortælle om det vigtige arbejde, de udfører på vores sociale arbejdssteder.

Den 31. maj kl. 15 holder korshærspræst Peder Thyssen gadegudstjeneste sammen med hjemløsebandet KGB.

Den 1. juni er der paneldebat om udsatte familier, hvor chef for Kirkens Korshær, Helle Christiansen, er ordstyrer. Panelet består af Jonas Jakobsen, Kirkens Korshærs leder af det sociale arbejde i nord-, midt- og vestjylland, chef for Rådet for Socialt udsatte, Jann Sjursen, Christian Langballe fra Dansk Folkeparti og Signe Munk næstformand fra SF.

Samme dag fortæller Lone Merrild Rasmussen, der er med til at drive Kirkens Korshærs tilbud til udsatte familier i Holstebro, om nødvendigheden af arbejdet, og hvorfor behovet for det arbejde er stigende i disse år. Hun er en del af et arrangement om, hvordan kirke og kommune samarbejder om at hjælpe familierne.

Vi driver et suppekøkken alle dagene, hvor man kan få sig en skål suppe og høre om, hvorfor vi er nødt til at sørge for mad til de hjemløse og fattige mennesker, der kommer hos os. Vi er også en del af et arrangement, der bl.a. handler om udenlandske hjemløse, og så holder vi gadegudstjeneste. Så der er nok at glæde sig til.

Flere af arrangementerne er gratis. Læs hele programmet på www.himmelskedage.dk/