Kirkens Korshærs årsberetning 2023

Over hele landet knokler dygtige medarbejdere og frivillige for at gøre en forskel. En forskel for det enkelte menneske og en forskel for os alle. Vores fokus på at få indført en fattigdomslov og meget mere, kan du læse om i Kirkens Korshærs Årsberetning 2023

Kirkens Korshær i tal 2023

I Kirkens Korshær går det sociale arbejde hånd i hånd med det fortalende arbejde, hvor vi på et samfundsmæssigt plan arbejder for at forbedre vilkårene for de allermest udsatte. Vi står på folkekirkens grund i vores diakonale arbejde. Alle mennesker er skabt i Guds billede og som sådan fuldkommen umistelige og uendeligt værdifulde.

Det er ikke bare en god gerning at hjælpe et menneske i nød, det er en medmenneskelig forpligtelse, som vi har løftet i 112 år. Det bliver vi ved med.

Årsberetningen 2023 er et indblik i, hvem Kirkens Korshær er, og hvor vi som organisation er på vej hen. I den kan du læse om Kirkens Korshærs sociale arbejde, som det så ud i 2023. Om behovet for at forlænge og arbejde videre med Kirkens Korshærs prioriteter. Og om kampen for en fattigdomslov, som fyldte i 2023 og meget mere.

Læs og download den fulde årsberetning