Chef for Kirkens Korshær fratræder til efteråret: Jeg synes, tiden er den rigtige nu

Efter samlet 23 år i organisationens tjeneste, giver Helle Christiansen i løbet af efteråret stafetten videre til en ny chef for Kirkens Korshær.

Helle Christiansen, chef for Kirkens Korshær

Helle Christiansen startede sit virke i Kirkens Korshær som frivillig i Mariatjenesten i København, mens hun stadigt studerede teologi. Siden har hun bestredet præstestillinger og formands- og bestyrelsesposter i flere organisationer, inden hun blev udviklingschef og senere chef for Kirkens Korshær i 2011.

Som frivillig eller ansat har hun været tilknyttet Kirkens Korshær i 23 år, men til efteråret giver hun stafetten videre, når hun fratræder stillingen som chef for Kirkens Korshær.

Kirkens Korshær har de seneste år fornyet sin struktur og er blevet til en almennyttig frivilligbaseret medlemsforening. Denne proces er forsat i gang, og derfor er det et godt tidspunkt at foretage et skifte, forklarer Helle Christiansen.

Der er flere gode grunde til, at tiden er rigtig nu. Kirkens Korshær er på et godt sted, hvor en ny kan overtage roret og sætte sit eget præg på den videre færd. De værste virkninger af coronakrisen er stilnet af, og der er bedring forude.
Helle Christiansen, chef for Kirkens Korshær

Coronakrisen har været en svær tid for Kirkens Korshær, hvor særligt nedlukningerne af genbrugsbutikkerne, har ramt organisationens økonomi hårdt. Men det har også tydeliggjort, hvor vigtigt Kirkens Korshærs arbejde er, mener Helle Christiansen.

- Det har været bevægende at opleve, hvordan organisationen har samlet sig, og hvor mange medarbejdere, frivillige og ansatte, der har gjort en ekstra indsats for at nå ud til mennesker, der har været ensomme og isolerede, og som ikke har haft andre steder at gå hen, fortæller Helle Christiansen og fortsætter:

- Det helt afgørende er, at Kirkens Korshær har alle de stærke kræfter, i form af frivillige og ansatte, der danner en stærk organisation og som sammen med en ny chef vil føre Kirkens Korshær solidt videre.

Foreningen Kirkens Korshær hovedbestyrelse vil i den kommende tid planlægge ansættelsen af en ny chef for organisationen.