Støt Kirkens Korshær i Århus

Støt Kirkens Korshærs arbejde med at hjælpe socialt udsatte personer i Aarhus. Din hjælp gør en kæmpe forskel for vores sociale arbejde, for byens hjemløse og psykisk syge mennesker i Aarhus.

Du er med til, at vi kan hjælpe de allermest udsatte menensker, som lider under ensomhed, økonomisk ustabilitet og som har meget brug for at have et sted, hvor man bliver accepteret uden krav.

Du kan hjælpe på mange måder

Med din hjælp, yder Kirkens Korshær omsorg for de mennesker, der har allermest brug for det. Du er med til at tilbyde hjælp til at opfylde grundliggende, basale behov, som vi andre tager for givet.

Giv en pengegave

Alle bidrag op til 18.300 kr. i 2024 giver fuldt fradrag på årsopgørelsen. Ved oprettelse af et gavebrev er der ingen begrænsninger i skattefradraget. Læs mere om reglerne hos SKAT.

Virksomhedsdonation

Din virksomhed eller organisation kan støtte Kirkens Korshær i Aarhus med donationer, gaver og/eller bidrag til brug for arrangementer for udsatte, til basarer eller i forbindelse med jul.

Testamentering

Du kan også oprette et testamente til Kirkens Korshær i Aarhus og få gratis advokatbistand i forbindelse med udfærdigelsen af testamentet. Du kan læse mere om det her.

Giv en pengegave til Kirkens Korshær i Aarhus

MOBILEPAY:

KONTOOVERFØRSEL:
Registreringsnummer: 1551
Kontonummer: 5011558

KONTAKT:

Bliv frivillig

Du kan give din tid til at hjælpe mennesker der har brug for din støtte, samtidig med at du får mange spændende udfordringer, socialt, fagligt eller håndværksmæssigt.

Vi har mange forskellige afdelinger med hvert deres fokus og aktiviteter, det kan for eksempel være:

• Døgnvarmestuen: har hver dag brug for frivillige kræfter som supplere vores medarbejdere i det sociale arbejde med udsatte mennesker, her får du mulighed for den nære samtale, hvor målet er at skabe en bedre hverdag for socialt udsatte og hjemløse.
  • Arbejdsfællesskabet: har vi en systue og et træværksted, hvor din erfaring eller gåpåmod vil være en hjælp i arbejdet med socialt udsatte unge og ældre, plus din kreativitet bliver udfoldet.
  • Genbrugsbutikkerne: i Aarhus og omegn drives af frivillige, hvilket giver et unikt fællesskab om det at sælge genbrugsartikler og snakke med interesserede kunder. Du kan finde genbrugsbutikkerne her
  • Hovedkontoret i Aarhus: på Nørre Allé 25, har brug for dig som kan lave mad, kontorarbejde såsom fundraising, PR, kommunikation.

Ønsker du en spændende og givende hverdag i et unikt arbejdsfællesskab, kan du læse mere her, eller kontakte os på: 8612 5666

Handel i vores genbrugsbutikker

Du kan handle i en af vores mange genbrugsbutikker og støtte os, pengene går direkte til vores sociale arbejde med udsatte og hjemløse. Tag ud og gør et kup i vores butikker, hvor du kan møde de mange engagerede frivillige, som står klar til at hjælpe dig med lige det du står og mangler.  Find butikkerne på et kort her

Donér genbrugsartikler

Har du ting, som du vil give til Kirkens Korshær, så afhenter vi dem ganske gratis. Vi modtager gerne ting, som vi mener, vi kan give til vores brugere eller sælge i vores genbrugsbutikker: Møbler, antikviteter, bøger, tøj, køkkenting, malerier, med mere.

Afhentning aftales med din lokale genbrugsbutik - se nærmer her

Donér strikkegaver

Der er rigtig mange strikkeklubber og strikkedamer, som strikker for os. Alt det vi modtager bliver brugt som gaver til jul eller solgt på vores markeder.

Hvis du vil give en god strikkegave, kan den sendes til os, eller afleveres på Nørre Allé 25, 8000 Aarhus C. Dine kreationer bliver til varme og gavn for udsatte brugere i Aarhus.

Book et foredrag

Er din virksomhed eller din organisation interesseret i et foredag, kan i booke et foredrag og en rundvisning på Nørre Allé 25. Du kan også booke en medarbejder fra Kirkens Korshær til at komme forbi til et oplæg om social udsathed og organisationen.

Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden
Frivillige: Livet er bedre, når der er brug for dig

Bliv frivillig