Spor 7

Kirkens Korshærs rådgivning og vejledning

Kirkens Korshærs vejledning og rådgivning finder du i dag- og aftenvarmestuen ”Spor 7” på Godsbanen, Thomas Koppels Gade 51, 8000 Aarhus C. Vejledning og rådgivning tilbydes alle hverdage kl. 10.00 - 12.00.

Her kan socialt udsatte medborgere få en snak om de ting der er udfordrende, når man ikke har et hjem, har svært ved at finde ud af de kommunale systemer og ansøgninger til sociale ydelser.  Her er der plads til at spørge om vejledning til alle de problemstillinger, som udsatte medborgere oplever i forhold til kommunen eller andre offentlige myndigheder.
Desuden samarbejder vi med socialrådgivere og juristen, som kommer her på varmestuen. De er alle frivillige, men tilbyder deres hjælp. Der er også mulighed for et virtuelt møde med medarbejdere i Borgerservice. På den måde kan borgeren ”face to face” få hjælp til de udfordringer, der måtte være.

Sct. Nicolai Tjenesten i Aarhus

Her kan du få en snak over telefonen.
Du behøver ikke at gå alene med dine problemer - en samtale over telefonen vil mange gange kunne løse op for problemer.

Alle kan ringe og Sct. Nicolai Tjenestens medarbejdere har tavshedspligt. Sct. Nicolai Tjenesten er en folkekirkelig samtaletjeneste, der samarbejder med Kirkens Korshær. Du kan tale om alt det, du ønsker. Ingen spørger om navn, adresse eller cpr.nr.

Ring til Sct. Nicolai Tjenesten

på: +45 7012 0110