Spor 7

Varmestuer og herberg i Aarhus

Rundt omkring i byen kan du finde vores forskellige varmestuer og herberg

I Kirkens Korshærs varmestuer og herberg giver vi hjemløse og udsatte nærvær og omsorg. Her giver vi så vidt muligt en hverdag, for de som ikke har andre at gå til.

Naapiffik

Naapiffik er primært et tilbud for socialt udsatte grønlændere - men alle er velkomne.

Kirkens Korshær i Aarhus driver i samarbejde med Aarhus Kommune Naapiffik, som er et værested primært for udsatte grønlændere. Af de ca. 40 daglige besøgende er mellem halvdelen og to tredjedele grønlændere.
Der er altid mindst to medarbejdere og nogle frivillige til stede i huset.

Brugerne kan få mad og rådgivning og der er løbende forskellige aktiviteter i huset.
Stedet fungerer som et helhedsorienteret tilbud til udsatte grønlændere og samler forskellige tilbud i ét hus.
Hver dag fra klokken 8.00  vækker en medarbejder i Døgnvarmestuen de overnattende grønlændere og motivere og hjælper dem til at komme ind i Kirkens Korshærs bus, der kører til Naapiffik.

Kalkværksvej 2
8000 Aarhus C

Spor 7

På Spor 7 kan man få dækket nogle fundamentale behov for varme, mad, bad og hvile. Vigtigst af alt tilbyder Kirkens Korshær menneskeligt nærvær, omsorg og respekt for de mennesker der træder ind af vores dør.

Personalet er klar til en god samtale, et spil ludo eller anden aktivitet. Vi vil gerne medvirke til at skabe rammerne for en god dag hvor der bliver skabt et lysglimt i et liv, der kan være præget af svigt, kriminalitet, ensomhed, psykiske lidelser og en mangel på accept fra omverdenen.

Åbningstider: Alle dage: 08.45 - 21.45

+45 8620 6436
Thomas Koppels Gade 51
8000 Aarhus C

Tre Ege

Tre Ege Kirkens Korshær, er et midlertidigt botilbud for hjemløse efter Servicelovens § 110.

Forsorg og Nat-herberg er et tilbud til dårligt stillede borgere over 18 år, som ikke har eller ikke kan opholde sig i egen bolig og som har behov for botilbud og for tilbud om aktiverende støtte, omsorg og efterfølgende hjælp.

Mand sidder på bænk med hovedet i sit skød

Få mere viden

Om vores arbejde
En tegnet hånd ligger ovenpå to slidte hænder som en omsorg

Har du brug for hjælp?

Så skal du kontakte det nærmeste sociale arbejdssted, også hvis det drejer sig om julehjælp. Find det nærmeste sociale arbejdssted her.