Stofmisbrug

• Arbejde Adlers Hus

Arbejde Adlers Aflastning er en selvejende institution beliggende i et multihus for udsatte voksne.
  • Benzo

Benzo ønsker at skabe opmærksomhed omkring den vanedannende effekt af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner) i politiske, lægefaglige kredse og hos borgere over hele landet. Desuden at give information og rådgivning til de mennesker der, af den ene eller den anden årsag, var blevet afhængige af sove- og nervemedicin (benzodiazepiner).
  • Blå kors

Alkoholrådgivning på telefon, behandlings- og botilbud, væresteder, terapi til unge og børn, ferielejre, julehjælp og meget mere.
  • Kirkens Korshær: Københavnerarbejdet

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der med udgangspunkt i folkekirkelige værdier udfører socialt arbejde i Danmark. Siden 1912 har vi hjulpet socialt udsatte mennesker i Danmark – hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme, fattige.
  • KKUC

KKUC tilbyder rådgivning, afklaring, behandling og efterindsatser til mennesker med problematisk brug af rusmidler og psykiske traumer, og læring og viden til profesionelle, der arbejder med udsatte mennesker på social- og sundhedsområdet.
  • Stoplinien

Stoplinien tilbyder telefonrådgivning til rygere, som overvejer at holde op med at ryge – eller som ønsker at vedligeholde et igangværende rygeophør.