Alkoholmisbrug

• Alkolinjen

Rådgivningen er for dig, der drikker for meget eller for dig, der er pårørende til én, der drikker for meget.
  • Blå kors

Alkoholrådgivning på telefon, behandlings- og botilbud, væresteder, terapi til unge og børn, ferielejre, julehjælp og meget mere.
  • Børn og unge i nød

Foreningen har til formål at beskytte og støtte de børn og unge i Danmark, som har en hård tilværelse.
  • Kirkens Korshær: Københavnerarbejdet

Kirkens Korshær er en hjælpeorganisation, der med udgangspunkt i folkekirkelige værdier udfører socialt arbejde i Danmark. Siden 1912 har vi hjulpet socialt udsatte mennesker i Danmark – hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme, fattige.
  • Lænken

Landsforeningen Lænken har til formål at forebygge alkoholproblemer ved at hjælpe mennesker med alkoholrelaterede problemer og vejlede deres pårørende og andre til de bedste behandlingsmuligheder.
  • Stoplinien

Stoplinien tilbyder telefonrådgivning til rygere, som overvejer at holde op med at ryge – eller som ønsker at vedligeholde et igangværende rygeophør.