Pressemeddelelse

Nyborg Strand indgår 5-årig samarbejdsaftale med Kirkens Korshær

Efter 2 fantastiske sommercamps for 70 udsatte børnefamilier i sommers, har Nyborg Strand indgået aftale med Kirkens Korshær om at afvikle yderligere 2 sommercamps om året de næste 5 år.

Nyborg Strand

- Vi er enormt stolte af vores samarbejde med Kirkens Korshær, der giver os mulighed for at invitere ca. 240 personer om året på all inclusive sommerferie her på Nyborg Strand. Dette års to sommercamps er noget af det mest rørende, jeg har oplevet og glæden i familiernes øjne står lysende klart for mig endnu, fortæller Jan G. Larsen, direktør på Nyborg Strand, og fortsætter:

- Både jeg og alle mine kolleger på hotellet glæder os til at gentage succesen og kunne være med til at sprede glæde hos endnu flere familier, som ellers ikke har mulighed for at komme på ferie.

Det er Kirkens Korshær, der står for at finde de familier, der skal med på Nyborg Strand, i deres 19 lokale afdelinger for familiestøttende arbejde. I sommers deltog familier fra afdelingerne i Randers, Haderslev, København og Aakirkeby, og med den 5-årige samarbejdsaftale får alle 19 afdelinger mulighed for at kunne give en masse familier muligheden for en sommerferie. Kirkens Korshær spiller ligeledes en vigtig rolle under afviklingen af opholdene, hvor flere af deres medarbejdere fra de pågældende lokale afdelinger deltager for at skabe tryghed for familierne.

- Vi er dybt taknemmelige for vores samarbejde med Nyborg Strand og de mange rørende øjeblikke, vores kolleger kunne berette om efter sommerens debut. Nyborg Strand formåede på disse ophold at skabe håb og glæde blandt de deltagende familier, hvor forældrene fik rum til at slappe af og børnene kunne føle sig ”almindelige” og ligeværdigt behandlet. Det er guld værd – og desværre ikke noget, som ellers er disse familier og børn forundt, fortæller Stine Lene Hansen, chef for socialt landsarbejde hos Kirkens Korshær.

I forbindelse med de to sommercamps, der blev afholdt i sommers, oplevede Nyborg Strand en overvældende opbakning fra forskellige samarbejdspartnere og leverandører, som ønskede at støtte op om projektet. Eksempelvis kom Coastzone og lavede forskellige lege og teambuildingøvelser for børnene, Egeskov gav gratis adgang til alle familierne, Lyrecco sendte diverse tegnesager og udstyr til det store krearum, hotellet havde lavet til familierne, mens Canon stillede kameraer til rådighed og gav portrætbilleder og fotobøger til alle familier.

- Det har været fantastisk at opleve den store opbakning til projektet – både i lokalsamfundet, hos leverandører og samarbejdspartnere, blandt vores medarbejdere og gode kolleger i branchen. Det er en smuk og meningsfuld proces at arrangere disse ophold, hvor vi lægger lommeregneren på hylden og bruger vores hjerter. Jeg er meget stolt af, hvad vi på Nyborg Strand var sammen om at præstere i sommers, og glæder mig helt vildt til at gøre det igen de næste 5 år, siger Jan G. Larsen.

Stine lene hansen - chef for landsdækkende socialt arbejde

Stine Lene Hansen

Chef for landsdækkende socialt arbejde

slh@kirkenskorshaer.dk