Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Silkeborg Kirke

Hej, jeg hedder Sidsel Hornemann og er Korshærspræst i Silkeborg. Jeg kommer og slår mig ned i Varmestuen hver TORSDAG fra ca. kl. 10-14.

Jeg vil gerne snakke med dig om stort og småt, og har du noget særligt på hjerte, kan du bede om en samtale under fire øjne. Jeg har tavshedspligt, så det hele bliver mellem os.
Kl. 11.30 holder jeg ”Dagens Ord”, hvor alle er velkomne. Her synger vi en salme, reflekterer over nogle udvalgte ord og beder Fadervor sammen.

Korshærspræsten

Folkekirken og Kirkens Korshær mener, at det er vigtigt, at også varmestuens brugere mærker og oplever, at kirken og kristendommen er for enhver. Derfor er der præster, der er ansat til at lægge en del af deres daglige arbejde ude blandt brugerne. Tanken er, at alle mennesker skal have lige adgang til at komme til at tale med en præst, og ind i mellem er det nemmere, hvis præsten faktisk er til stede!