Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Kirkens Korshær – Kafe Klaus

Kafe Klaus er en varmestue for udsatte mennesker, hjemløse, misbrugere, psykisk syge, ensomme m.v. ca. 50 personer om dagen og min. 300 faste brugere. Det er Kirkens Korshær der står bag.

Alle dage hele året kl. 9.00-14.00.
Mandag, tirsdag og onsdag tillige kl. 15.00-19.00 – varm mad kl. ca. 17.00.
Cafeen holder lukket nogle få weekender i sommerperioden.

Her er alle velkomne

Den daglige leder er ildsjælen Gitte Dueholm

Gitte Dueholm

Gitte har været tilknyttet Kafe Klaus i 11 år og er kendt for sit dejlige væsen, der varmer stuen op. For hende er det vigtigt at give brugerne et sted hvor de kan slappe af og ikke skal bekymre sig om omverdenens krav. ”Varme, nærhed, omsorg – det er omdrejningspunktet for os”, siger Gitte.

Det betyder at brugerne kan smide det panser de ellers ofte sætter op overfor omverdenen. Gitte er dog ikke alene, og det er vigtigt for hende at pointere, at uden de frivillige og en fast stab på fem medarbejdere der ligeledes har været der i mange år, kunne Kafe Klaus ikke overleve.

Varmestuens tilbud

Der er morgenmad, frokost og varm mad hver dag. Desuden er der badefaciliteter, billigt genbrugstøj, og udlevering af gratis tøj til værdigt trængende.

Der kommer cirka 25-35 brugere om formiddagen. På dage, hvor der er aftenåbent, kommer der cirka det samme antal brugere.

Hverdag i Kafe Klaus

Varmestuen har åbent 365 dage om året. Det betyder således, at varmestuen holder åbent også juleaften og 1. juledag.

Der er ingen aktivitetstilbud tilknyttet varmestuen, men der bliver arrangeret blandt andet ferieture, som der betales for, samt endagsture og foredrag spredt ud over året.

Der sker ingen registrering af medlemmerne. Der er tavshedspligt.

Køb og støt

Kafe Klaus får økonomisk støtte fra det offentlige: Driftsaftale og frivillighedsmidler fra kommunen.

Udover Kafe Klaus driver Kirkens Korshær genbrugsbutikker, hvor overskuddet går til socialt arbejde:

• Højbrøndsstræde 4, 4000 Roskilde
  • Munkebo 1, 4000 Roskilde
  • Darupvang 5-7, 4000 Roskilde
Hjælp os

Støt

Hjælp hjemløse og fattige mennesker
Kirkens Korshærs logo som skilt på butiksfacade.

Find din butik

Se butikker i nærheden
Mand sidder på bænk med hovedet i sit skød

Få mere viden