Kirkens Korshær logo (hvid)
København
Kirkens Korshær logo (hvid)

Gå til hovedside

Nikolaj Plads 15
1067 København K

Bankoplysninger:
Reg.: 9541 konto: 5401429

kk@kirkenskorshaer.dk

Mariakirken indenfor

Mariatjenesten

Varmestue i Mariakirken på Vesterbro.

Følg Mariatjenesten på Facebook

Mariatjenesten er et værested. Vi er et anonymt tilbud for alle socialt udsatte, hjemløse og ensomme, som har brug for ro, hvile og et afbræk fra hverdagen. Uanset køn, kulturel baggrund eller andet - alle er velkomne. Mariatjenesten har siden 1974 holdt til i Mariakirken på Istedgade.

Målgruppe

Vores målgruppe spænder over en bred vifte af socialt udsatte, herunder hjemløse, ensomme, migranter og psykisk syge – både danske og udenlandske, både mænd og kvinder. En stor del heraf kommer fra Rumænien, Bulgarien, Baltikum samt de nordiske lande - men vi har dog besøgende fra hele verden.

Antallet af besøgende varierer fra dag til dag, og ændrer sig også lidt i takt med sæsonen og hvad der ellers sker i byen. Gennemsnitligt har vi ml. 30-60 gæster både om aftenen og om dagen.

Tilbud

I Mariatjenesten kan man blive en del af et socialt fællesskab, få en snak om alt mellem himmel og jord og i det hele taget bare få lov til at være. Derudover er der læ for vind og vejr, og mulighed for en kop kaffe eller the, et stykke brød/wienerbrød, toiletbesøg, opladning af telefon og hvile. Hver anden uge huser vi Caritas Mobilklinik, som yder sundhedsfaglig assistance.

Vi formidler og hjælper gerne med kontakt til andre sociale tilbud herunder: natherberger og andre varmestuer, sundhedsfaglig assistance, juridisk rådgivning samt relevante myndigheder.

Derudover afholder vi filmaftener, fællesspisning, sportsaftener samt koncerter.

Se Facebook, spørg personalet eller hold øje med plakater i Mariatjenesten for at være up to date.

Der er mulighed for brug af computer med assistance.

Læge: mandage 19.30 - 21.00 i lige uger.

Hunde er velkomne.

Bliv frivillig

I Mariatjenesten er vi 3 ansatte og ca. 25 frivillige. Vi brænder alle for at gøre en forskel for dem, der har det svært. Den primære opgave består i relationsarbejde. Vi holder samtaler og kan hjælpe brugere med brobygning til myndigheder og andre tilbud, når der er behov.

Vi har altid brug for engagerede frivillige uanset baggrund. Erfaring er fint, men hvis man kan med mennesker og har hjertet på det rette sted, har man et godt udgangspunkt. Da vagterne skifter mellem dag og aften samt weekend, er der stor mulighed for fleksibilitet. Der er desuden mulighed for at deltage på et månedligt frivilligmøde.

Som frivillig bliver du en del af et godt fællesskab. Vi har løbende både sociale arrangementer samt mulighed for faglig sparring og udvikling. Herunder diverse kurser, besøg hos andre tilbud samt foredrag og oplæg.

Vil du vide mere er du velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. Vi glæder os til at høre fra dig.

Se vores aktuelle jobopslag på frivilligjob.dk

Medarbejdere

Lars Fynbo